Dienstag, 19. Juni 2012

Noch vier Tage...

... dann wird wohl die große "Ankündigung" für die VI. Edition kommen. Nicht das es schon "jeder" weiß ;-)


Das hier ist der 2. Trailer von GW, welcher das kommen ankündigt. Meiner Meinung nach ziemlich nichts sagend, auch wenn man einen Psioniker sieht. Das kann bedeuten, dass die wichtiger werden oder einfach nur neue Regeln haben oder ... oder ... oder ...

Wer ihr noch nicht kennt:




Was erwartet uns sonst noch?
http://natfka.blogspot.de/2012/06/white-dwarf-6th-edition-rule-leaks.html

Faeit212 ist mal wieder (bei meinen Quellen) der erste, der was hat. Klingt geil, wie ich finde.

Meine Meinungen zu den einzelnen Punkten:

- Hull Points are in, it is stated that Ghost Arks, Land Raiders, and Defilers each have 4 Hull Points apiece. Necrons have the ability to strip hull points for each roll of a 6 to penetrate/glance vehicles, making rapid-firing gauss weaponry very powerful at removing armour.
Finde ich cool. So sind die dicken Fahrzeuge, abgesehen vom Panzerungswert, vielleicht mal nicht bei dem 1. Schuss gleich hin. Macht aber natürlich auch die dicken Fahrzeuge gleich noch mächtiger...
- Speaking of rapid fire, you can indeed move and fire once up to the full range of the weapon (it is explicitly stated that Fire Warriors can fire their weapons up to 30" away), no confirmation on the 3x fire for Relentless at half range though.
Auch das finde ich gut. Bringt vor allem auch Space Marines endlich mal wieder die Möglichkeit zu gehen und auch trotzdem noch auf mittlere Reichweite etwas zu ballern.
- Assault moves are indeed 2d6", but added together. Units equipped with jump packs can re-roll the dice to see how far they charge.
Da habt ihr ganzen Heuler es (falls es stimmt)! Von wegen nur W6 Zoll angreifen. Das ergibt im Mittel eine 7, also Nahkämpfer kommen sogar noch weiter als vorher.
- The Rage USR gives you +2 attacks on the charge
Mal sehen, wer das so hat / bekommen kann.
- All flying monstrous creatures have the ability to fly 24", doing something called a "Vector Strike", which is a certain amount of automatic hits to a unit they fly over, at the base strength of the creature.
Für die Tyras und Dämonen sicherlich cool. Bei den GK habe ich sowas nicht.


- Monstrous creatures' attacks are explicitly AP 2
Wenn ich mich gerade vertue, ist das wie bisher. Keine Rüstung gegen MC.
- Every army must select a "Warlord" or single general to lead the army, this leader gets an ability. They can choose between three different types of abilities, "Personal", "Inspirational" or "Strategic". They then roll on one of those charts to see what ability it is. The two examples given were a Grand Master giving all friendlies within 12" his Ld of 10 (Inspirational), and a Chaos Lord being a scoring unit (Personal, the ability itself was called "Immovable Object")
Das klingt cool. Macht die Leader vielleicht noch etwas wichtiger, je nach Spielstil dann auch. Geile Option!
- Flyers are a specific type of unit, and it is somewhat unclear as to the rules for shooting at them. Either all units require a 6 to hit them (unless they have a special rule called Skyfire), or this is still the case but only if those flyers move flat-out. Monstrous creatures with the ability to Fly also get this "6-to-hit" rule.
Flyer Regeln waren ja auch mal nötig. Das wird sicherlich Auswirkungen auf meinen Stormraven haben.
- You have the ability to buy different terrain (it even has its own slot on the new FOC), e.g, you can buy a Bastion with a Quad-Gun (which has the aforementioned Skyfire USR). There seem to be quite a few options for what terrain you can buy, but naturally most of them are typically represented by terrain kits GW sells.
Das ist ... ja ... mal sehen ;-) Habe ich so gerade spontan noch nicht so recht eine Meinung zu. Mir fällt nur auf, dass damit eine stehende Imps Armee noch härter wird. Hm... abwarten...
- Now we're on the topic of the FOC, the rules for allies weren't laid out specifically, but it is heavily implied that its not the same as in WHFB. They refer to allied units as "Detachments", and there is an example of a player with a Chaos Space Marine force having some detachments of Chaos Daemons in his army. Basically, I was given the impression that it is far more common (and frequent) for a detachment from another 40k army to join a larger one, than it is for a Fantasy army to have Allies. Think more along the lines of the Storm of Magic rules for using TK, VC, or Daemons.
Allies finde ich grundsätzlich interessant, aber man muss die Umsetzung abwarten. Solange nicht jede Armee damit ihre Schwächen ausgleichen kann, ist das cool. Fände es schade, wenn jeder GK Spieler sich mit Leman Russ von den Imps aufwerten kann. Und das sage ich als GK Spieler ;-)
- Here's a biggie: Units -can- go on Overwatch, giving them the ability to fire upon an enemy unit which charges them, but at BS 1. Eldar (and any other army with access to the Clairvoyance psychic power set) can use a psychic power to give a unit the ability to fire at their usual BS.
Uh, das sehe ich schon gegen meinen Freund Simon ;-) Dann sterben vielleicht welche der Hagashin bevor sie mich kleinschneiden.
- Monstrous Creatures have access to a special "Smash" attack, allowing them to halve their attacks, but double their strength. It mentions that this gives them the ability to destroy tanks more easily.
Je nachdem, wie die Hull Point Regel so aussieht, könnte das interessant sein.
- It's somewhat hinted that AP will have some kind of affect against vehicles. This is because part of the Munitorum dice set includes vehicle damage dice. It specifies that some of the dice are "AP 1, AP 2, and AP 3 Damage dice", or something to that effect.
Okay, abwarten.
- 4 Disciplines of Psychic powers, basically what we were thinking in terms of Clairvoyance, Biomancy, etc etc. There's a chart near the back of the WD detailing which (if any) psychic disciplines a particular army gains access to. It's interesting to see that a large amount of armies don't have access to any at all.
Uh, da bin ich gespannt, was meine GK dann hinterher können / nicht können.
- Land Speeders have the special rule "Jink", which gives them a 5+ save all the time, this changes to 4+ if they go flat out. (I'm reasonably sure all fast skimmers get this, I'm not sure whether it's a USR or just a quality Fast Skimmers get)
Okay, mein Stormraven ist auch ein "Fast Skimmer"
-Also,models are taken from the front when they're shot. Or, to put it another way, when a unit gets shot at, models from the part of the unit closest to the firer are removed first.
Finde ich cool, weil es einfach realistischer ist. So muss man vielleicht auch etwas mehr Stellungsspiel mit seinem Jungs drauf haben.

Soweit dazu. Schaut auch bei Faeit212 vorbei, da findet ihr noch mehr zur 6. Edition! Ich werde auf jeden Fall Samstag früh bei dem Händler meines Vertrauens sein, den WD versuchen abzugreifen und dann auch das Regelbuch vorzubestellen. Mal schauen, wie viel da so los ist... ist nur ein kleiner GW.


Der Imperator beschützt!

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